Cargando...

Morgadáns

Sitio web

Redes sociais

Esta ruta propón un percorrido pola parte baixa da parroquia de Morgadáns arredor do abundante patrimonio etnográfico que posúe. Tamén inclúe unha pequena parte de Peitieiros e Chaín. O único punto de abastecemento está próximo á capela de San Roque.

A mediados do século XVI, en 1553, esta parroquia é herdada por D. García Sarmiento de Soutomaior, segundo da casa de Salvaterra e Sobroso, pai de Diego Sarmiento de Acuña, I Conde de Gondomar. En 1579 don García funda na cidade de Toro un morgado encabezado pola casa principal e terras de Gondomar no cal algúns autores inclúen a Morgadáns. O certo é que durante o antigo réxime Morgadáns no político e gobernativo dependerá do Procurador Xeral do Partido de Val de Miñor e no xurídico e contencioso do Xuíz de Baiona, onde o Correxidor representaba o rei. En todo caso, o I Conde de Gondomar no testamento deixa noticia do que entende como inxerencias da real vila no referente á xurisdición da parroquia por se algún descendente quere continuar o preito que el non puido rematar.
Coa chegada do réxime liberal, Morgadáns, que se constituíra en concello durante o Trienio Liberal, pasa a integrar o Concello constitucional de Gondomar en 1836, confirmado por R.O. de febreiro de 1837.

Esta ruta propone un recorrido por la parte baja de la parroquia de Morgadáns alrededor del abundante patrimonio etnográfico que posee. También incluye una pequeña parte de Peitieiros y Chaín. El único punto de abastecimiento está próximo a la capilla de San Roque.

A mediados del siglo XVI, en 1553, esta parroquia es heredada por D. García Sarmiento de Soutomaior, segundo de la casa de Salvaterra y Sobroso, padre de Diego Sarmiento de Acuña, I Conde de Gondomar. En 1579 don García funda en la ciudad de Rodaja un mayorazgo encabezado por la casa principal y tierras de Gondomar en el cual algunos autores incluyen a Morgadáns. Lo cierto es que durante lo antiguo régimen Morgadáns en el político y gobernativo dependerá del Procurador General del Partido de Val de Miñor y en el jurídico y contencioso del Juez de Baiona, donde el Correxidor representaba el rey. En todo caso, el I Conde de Gondomar en el testamento deja noticia del que entiende como injerencias de la real villa en el referente a la jurisdicción de la parroquia por se algún descendiente quiere continuar el pleito que él no pudo finalizar.
Con la llegada del régimen liberal, Morgadáns, que se había constituido en ayuntamiento durante el Trienio Liberal, pasa a integrar el Ayuntamiento constitucional de Gondomar en 1836, confirmado por R.Lo. de febrero de 1837.